Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 80 retribution paladin (Declined)

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Pallilol
Gäst




80 retribution paladin (Declined) Empty
InläggRubrik: 80 retribution paladin (Declined)   80 retribution paladin (Declined) Emptymån sep 21, 2009 8:08 pm

Chararcter info
Character name: Pallilolli
Class: Paladin
Race: Human
Main-Specc: Retribution
Off-Specc: Holy
Proffesions: Blacksmithing (445/450) Mining (450/450)


In Real Life - Info
Name: Björn Eriksson
Age: 22
Country: Sweden
What do you do on dailys basis (Job/School)? Jobbar på studentrestaurang

In game - Info
How long have you been playing WoW? Mer eller mindre sedan US open beta. Har haft några mindre uppehåll dock
How long have you been playing your main - character? ( /played? And when did you create this character?) 37days totalt, 15 days på lvl 80
Do you have some other characters we might be intrested of knowing about? Har en lvl 80 tauren warrior som var min main i vanilla wow

Have you been playing some other MMO's? (Yverland wants to know) Lineage 2, Ragnarök online, DAoK, Warhammer online, Age of Conan


What content have you been experiencing through World of Warcraft?
Classic wow:
Zul Gurub (full clear)
Molten Core (full clear)
Onyxia (full clear)
Blackwing Lair (ingenting)
AQ20 (full clear)
AQ40 (full clear)
Naxx (ingenting)

TBC:
Karazhan (full clear)
Zul Aman (full clear)
Gruul (full clear)
SSC (clear på allt utom Vashj, dock massor med försök på henne)
Tempest Keep (clear på allt utom Kael'thas
Mount Hyjal (två första bossarna nere)
Black Temple (första bossen
SSC (ingenting)

WOTLK:
Naxx 10 / 25 (full clear)
VoA 10 / 25 (2 / 1)
OS 10 / 25 (0 / nere med en drake)
EoE 10 / 25 (0 / 1)
Ulduar 10 / 25 (5 / 0)
ToTC 10 / 25 (0 / 0)

Do you have a favorite fight? Lady Vashj fighten var riktigt kul trots att guilden aldrig lyckades downa henne.
Is there a fight you really dislike? Inte direkt

Guild - related
Which guilds have you been in? Aut Vincere Aut Mori och lite andra små guilds.
Why did you leave your former guilds? För få raids och för få raidande medlemmar, är man med i en "raidande" guild vill man ju att det ska bli någon raid ibland.
What happend in your last guild? För lite raids och folk som inte klarar av att whipa några gånger på en ny boss, då blir man ganska less.


Why are you applying to Knights of Glory? Såg att ni sökte ret palas och att ni raidar för fullt. Eftersom jag spelar wow på grund av pve:n så blir jag ganska less när man inte kan raida.
How do you think you will aid Knights of Glory in their way for more glory? (How can you contribute?) Med min långa erfarenhet, mitt glada humör och min ljuva stämma i venten tror jag att jag skulle kunna tillföra en bit norrlänning för att förgylla stämningen under raids osv Smile
Are you willing to change your specc for progress if we ask you? Självklart
Are you willing to reskills your professions if we ask you? Självklart

Do you have any references in Knights of Glory? Inte vad jag vet.

Knights of Glory's raiding time is:
Which of these days can you attend?
Wednsday - 19:00 to 23:00 Ja
Thursday: 19:00 to 23:00 Ja
Monday - 19:00 to 23:00 Ja


Knights of Glory expects you to have flasks (12 flask's a week), gold for repairs, reagents, pots and well fed.
How do farm your gold, so you are able to pay for the weekly cost of raiding with Knights of Glory?
Farmar daily quests, craftar lite prylar lite då och då samt säljer lite ore på AH om jag behöver ytterligare guld.

Are you willing to spend your whole night on progressing and wiping at just one boss? Ja, detta ser jag som en självklarhet eftersom det för vissa fighter kan behövas flera nätter på rad för att få ner bossen. Visst kan det bli lite segt ibland när man whipat tre tusen gånger på samma boss men det är helt klart värt tiden när bosseen sedan går ner.


Technical - info
Do you have Ventrilo 3.0.1? Ja
Do you have a microphone? Ja
Is you ISP connection stabile? Ja 10mbit/10mbit (Ska dock skaffa 100/100 inom kort.)
Which addons do you use? DBM, Grid, HitsMode, Omen, OmniCC, Pitbull, Recount, SCT, Bartender
Till överst på sidan Gå ner
Gäst
Gäst




80 retribution paladin (Declined) Empty
InläggRubrik: Sv: 80 retribution paladin (Declined)   80 retribution paladin (Declined) Emptyfre sep 25, 2009 7:31 pm

Litt lite XP, men ser bort i fra dette, ellers en nydelig apply.

Så ikke wep på armory. Men det går sikkert bra.
Btw enchant wrist Wink

Jeg gir en Tommel.
Till överst på sidan Gå ner
fataass
Members



Antal inlägg : 81
Registreringsdatum : 09-03-10

80 retribution paladin (Declined) Empty
InläggRubrik: Sv: 80 retribution paladin (Declined)   80 retribution paladin (Declined) Emptyfre sep 25, 2009 8:28 pm

Tjo

Ska vara lite hård mot dig nu. Ditt gear. är okej.. Vad jag ser så har du inte lagt ner mycket tid till raidande då allt ditt gear är farmat genom hcs. Säger inte att det är dåliga items man kan köpa men att inte ha dödat 1 boss i Ulduar 25 är lite väl lågt. Då vi är på Yogg p3.

Vi har håller även på med Anub'Arak i Totc 25. Och där har du inte heller någon exp.

Nu när jag läser så känns de som om du inte har haft tid att raida. För om du hade så hade du iaf ha dödat fler än 4 bossar i UL10/25.

Vi vill ha aktiva spelare. Inte folk som är online 1 av 3 raiddagar.

Är i Tyskland på jobb just nu. Men om du visar att du vill raida seriöst så så gör du de jag ber dig om nu.


Jag kommer hem på torsdag nästa vecka.

1. Vill se att du har dödat några bossar i UL 25 och totc 25.
2. Läser på tacs om alla de bossar du inte har gjort. För vi kommer inte vänta med att döda 1 boss för att 1 person inte kan tacs.

Din apply ligger öppen tills vidare. Om du bevisar att du har gjort det jag bett dig om ovan så kan jag överväga att ge dig en trial plats i KoG.
Om du struntar i att göra de jag bett dig om så konstaterar jag att du inte är den Retripaladinen vi letar efter.



_______________________________

//Muqer Paladin Class Officer
Till överst på sidan Gå ner
Pallilol
Gäst




80 retribution paladin (Declined) Empty
InläggRubrik: Sv: 80 retribution paladin (Declined)   80 retribution paladin (Declined) Emptylör sep 26, 2009 12:14 am

För att svara på vad du sagt Muqer så kan jag väl börja med att förklara varför jag raidat så lite på sistone.

En av de stora anledningarna är att jag har varit en av de ansvariga för att anordna nolleperioden på luleå tekniska universitet nu i höst vilket har inneburit ca ett års aktivt arbete för att få allt att gå i lås.

Anledningen till varför jag inte har dödat någon boss i Uld 25 är att jag dels inte har achiev på alla bossar i uld 10, vilket krävs för att få joina vilken guild alternativt pug som helst vilket har inneburt att jag enbart har kunnat raida uld 10 lite grann.
En annan anledning är att jag inte kunnat raida särkilt mycket pga tidsbrist enligt ovanstående.

Eftersom jag inte är med i någon guild för tillfället och inte har full experience av vare sig uld eller totc så är chansen att jag ska få joina en pug eller liknande till någon av dessa instancerna i stort sett obefintlig. Tro mig, det är knappast så att jag inte har försökt. Jag börjar dock bli ganska trött på alla småguilds där folk inte fattar något. Och eftersom min experience är så "dålig" så är det ganska svårt att komma med i nåpgon vettig guild och få den experience som överhuvudtaget krävs för att få joina ens den sämsta pug.

Vad det gäller att läsa på de bossfighter jag inte gjort så ser jag det som en självklarhet att läsa på om de bossar man inte testat tidigare. Känns inte som något du överhuvudtaget skulle behöva nämna med tanke på min tidigare raidexperience (läs tbc)


Men men jag ska försöka skrapa ihop lite mer experience och skaffa bättre enchants och gems på min gear.

Mvh Pallilolli
Till överst på sidan Gå ner
Pallilol
Gäst




80 retribution paladin (Declined) Empty
InläggRubrik: Sv: 80 retribution paladin (Declined)   80 retribution paladin (Declined) Emptylör sep 26, 2009 12:17 am

Kan även lägga till att aktivitet är inga problem, om det behövs kan jag vara online och raida 6-7 dagar i veckan.
Till överst på sidan Gå ner
Gäst
Gäst




80 retribution paladin (Declined) Empty
InläggRubrik: Sv: 80 retribution paladin (Declined)   80 retribution paladin (Declined) Emptylör sep 26, 2009 12:26 pm

Ser at fra classic har du jo mye xp. AQ40 på den tiden krevde litt faktisk. Sånn sett virker du jo som en habil spiller.
Till överst på sidan Gå ner
fataass
Members



Antal inlägg : 81
Registreringsdatum : 09-03-10

80 retribution paladin (Declined) Empty
InläggRubrik: Sv: 80 retribution paladin (Declined)   80 retribution paladin (Declined) Emptylör sep 26, 2009 4:29 pm

Okej
Du verkar vara en seriös och schysst prick då du har lagt ner tid på att svara och berättat vad du har gjort tidigare och även om anledningen till varför du har så lite exp från wotlk.

Bara genom att svara så mycket och så pass bra som du har gjort så ska du få ett stort + i kanten.
Men vill fortfarande att du gör så gott du kan med att försöka hitta pug/guild run till UL /Totc.

Om du nu inte får inv till någon så kan du lägga ner tid på att söka på tankspot filmer från UL och Totc. ( Tankspot förklarar i detalj om exakt allting som kommer hända under fighten.)

Men som sagt, kommer hem på Torsdag kväll. Så hör av mig till dig då.

Lycka till


_______________________

//Muqer Paladin Class Officer
Till överst på sidan Gå ner
Pallilol
Gäst




80 retribution paladin (Declined) Empty
InläggRubrik: Sv: 80 retribution paladin (Declined)   80 retribution paladin (Declined) Emptysön sep 27, 2009 8:13 am

Jag ska söka Pug så fort jag är online. Och när jag inte spelar ska jag kolla videos för att få koll på de fighter jag inte kört.

//Pallilolli
Till överst på sidan Gå ner
Pallilol
Gäst




80 retribution paladin (Declined) Empty
InläggRubrik: Sv: 80 retribution paladin (Declined)   80 retribution paladin (Declined) Emptysön sep 27, 2009 10:37 pm

Hej,

Vill meddela att jag tar tillbaks min ansökan. Några IRL vänner ska starta en guild på en annan server och frågade om jag ville vara med så jag tackade ja och har därmed flyttat till annan server.

Jag vill önska er lycka till med ert framtida raidande.

Mvh

Pallilolli
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





80 retribution paladin (Declined) Empty
InläggRubrik: Sv: 80 retribution paladin (Declined)   80 retribution paladin (Declined) Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
80 retribution paladin (Declined)
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» The Human Retribution Paladin. ( Declined )
» Flamedeye 80 paladin retribution draenei (Approved)
» Paladin 70 - Maquaja ( Declined )
» Kriss - Paladin ( Declined )

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
 :: Ansökningar till guilden-
Hoppa till: